3 problemen waarbij massage goed helpt

Bijgewerkt: 15 jul 2019

Zoals we weten kunnen we beter bewegen en voelen we ons gelukkiger door een massage, maar niet iedereen kan tijd maken om op regelmatige basis één in te plannen.

Massage is nochtans een niet te onderschatten middel om verschillende problemen te voorkomen en je voelt je er direct beter door. Bij deze 3 ongemakken kan massage direct helpen.

Hoofdpijn

Spanningshoofdpijn(ofwel stresshoofdpijn) is de meest voorkomende hoofdpijn bij volwassenen.

Voel je spanning/hoofdpijn in je voorhoofd, bovenkant of zijkanten van je hoofd? Dan kan stresshoofdpijn zijn. Het is veel voorkomend bij mensen die veel voorovergebogen zitten, aan een bureau etc, maar ook als je veel in de wagen zit.

Een massage krijgen op regelmatige basis kan je helpen om er vanaf te geraken en mogelijks om het weg te houden. ( binnenkort geef ik enkele tips omtrent zelf-massage bij hoofdpijn! )

Lage rugpijn

Een Amerikaanse studie gedaan in 2011 toont aan dat massage vaak beter werkt dan medicijnen en standaard behandelingen voor algemene lage rugpijn.

Bijna iedereen heeft wel eens last van lage rugpijn. Overkomt jou dit? Aarzel dan niet! Boek een massage zodat je er snel vanaf bent!

Prikkelbaarheid

Ben je al eens zo humeurig geweest dat je zelfs op je eigen zenuwen werkt? Ja, ik, ook, en fijn is het niet. Als je zo prikkelbaar bent dat niemand meer in staat is iets goed te doen, dan is het misschien tijd voor wat Me-time.

Massage is uitermate geschikt om stress kwijt te raken. Je kan even al die zaken die je irriteren aan de kant zetten en aan jezelf denken. Muziek, stilte, warmte, massage. Alle prikkelbaarheid verdwijnt als sneeuw voor de zon.

Massage heeft eigenlijk een dubbel voordeel. Jij voelt je meer ontspannen en de mensen rondom jou zijn blij dat je weer je zonnige zelf bent.

Heb je hoofdpijn, lage rugpijn, of (te) snel prikkelbaar? Plan een massage in en we maken er snel werk van.

12 keer bekeken

Erkend lid