6 tips om te ontstressen

Bijgewerkt: aug 11

  1. Krop gevoelens niet op maar spreek erover met je partner, familie of een zorgverlener(bv. Psycholoog, coach, …)

  2. Limiteer gebruik van technologie. Vooral draadloze technologie kan ons onbewust veel stress geven. Probeer zeker voor het slapengaan je apparaten uit te zetten en nog even te lezen of te praten.

  3. Ademhalingsoefeningen! Deze kan je altijd en overal doen, adem 4 tot 6 seconden in houd je adem 4 seconden in en adem traag terug uit. Herhaal dit enkele malen en je zal merken dat je hartslag rustig wordt. Een mini-reset als het ware van je zenuwstelsel.

  4. Denk aan jezelf. Durf jezelf soms af te schermen van de problemen van anderen. Wat me-time inplannen, ga eens winkelen of wandelen, een massage. Weg van de dagelijkse verantwoordelijkheden.

  5. Bewegen helpt je om alles van je af te zetten. Wandelen tussen de velden of een voluit gaan in de fitness, doe wat jou een goed gevoel geeft.

  6. Yoga & mindfullness zijn activiteiten die jou fysiek en mentaal tot rust laten komen en tegelijk helpen sterker te worden.


Geniet van je me-time!

18 keer bekeken

Erkend lid

Belgische Massage Federatie

©2018 by Ikari.